Mediální den: lákání na mrtvolu? | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 32. ročník

Mediální den: lákání na mrtvolu?

Do rubriky Minitéma napsal Pavel Šíma (Pondělí, 30. listopad 2009)

Objevit se na titulní straně novin, zavysílat si v rádiu, ocitnout se s mikrofonem v Poslanecké sněmovně. To všechno si mohli vyzkoušet návštěvníci Mediálního dne na naší fakultě na začátku listopadu.

Ten byl částečně koncipovaný jako lákadlo na nové studenty žurnalistiky. Středoškoláků podle záznamů přišlo 185 a virtuální mediální prostředí se jim zamlouvalo. „Líbí se mi, že můžeme být blízko něčemu, čemu se chceme věnovat. Dobrá zkušenost byla s redaktorkou televize. Líbilo se nám i rádio, i když je maličké,“ pochvalovaly si studentky z gymnázia v Bystřici nad Pernštejnem Věra Jandová a Martina Hájková.

Mediálních atrakcí bylo pro návštěvníky připraveno opravdu hodně. Před vchodem do fakulty parkovaly přenosové vozy České televize a Českého rozhlasu s techniky, kteří ochotně vysvětlovali k čemu je který knoflík. Atrium fakulty bylo přeplněno novináři a jejich technickým vybavením. Pomocí kamery a modrého klíčovacího pozadí se účastníci mohli přenést na různorodá vysílací místa. Zaměstnanci MF Dnes zase fotili kolemjdoucí a následně je umísťovali na fiktivní titulní stranu novin. V rohu za stolem seděl ombudsman Otakar Motejl, který se právě bavil on-line se čtenáři serveru Aktuálně.cz. Kdo vyšlapal až do pátého patra, mohl si prohlédnout živé vysílání Rádia R.

Žurnalistika moderně

Uskutečnit Mediální den byl nápad vedoucího Katedry mediálních studií a žurnalistiky Rudolfa Burgra. „Chtěli jsme ukázat, že učíme žurnalistiku, a že ji učíme moderně, tedy multimediálně a zároveň nalákat potenciální studenty,“ řekl Burgr.

Na celý den byly také rozplánovány workshopy a besedy s novináři a mediálními odborníky.

Přítomen byl i zástupce šéfredaktora MF Dnes Michal Musil. „Mladí lidé dnes noviny nečtou. Toto je způsob, jak jim ukázat, že existuje profesionální žurnalistika, žurnalistika jako profese,“ zdůvodnil svou účast Musil.

Mediální den nebyl ale určen jen budoucím žurnalistům. Přijít se mohl podívat každý a například u stánku MF Dnes to tak i brali. Chtěli zaujmout všechny. „Starý model médií umírá a nový se nenašel. Snažíme se oslovit lidi, aby nás vůbec četli,“ uvedl Musil.

Klinická smrt klasických médií byla také leitmotivem celého dne. Zasvěceně se o ní diskutovalo v debatě s názvem „Nová média“ vysílané z fakulty Českým rozhlasem.

blog comments powered by Disqus