Na studijní jedině osobně | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 31. ročník

Na studijní jedině osobně

Do rubriky Fakultní ruchy napsala Iva Egertová (Neděle, 30. listopad 2008)

Pracovnice studijního oddělení nedávno rozeslaly mail, ve kterém vyzývají studenty, aby své problémy ohledně studia vyřizovali raději osobně. Po internetu je podle referentek horší domluva. „Většinou student napíše mail a my mu odpovíme. On ale pak odepíše a má další dotazy, protože například nepochopil naši odpověď. Odpovídat tímto způsobem všem je nad naše síly,” informovala vedoucí studijního oddělení Jitka Štěpánková. Podle samotných referentek studijního mohou studentovi při jeho osobní návštěvě zodpovědět na všechny zvídavé dotazy hned.

Tento osobní způsob vyřizování svých studijních záležitostí preferuje i studentka Lenka Purteková. „Můžu se ptát na víc otázek a efektivněji vyřeším problém, se kterým jsem tam přišla,“ odůvodnila Lenka. V úředních hodinách se zde přes semestr prakticky netvoří fronty. „Někdy chodí jeden student za druhým, jindy se například nikdo neobjeví pět minut,“ uvedla Štěpánková. Zástupy studentů jsou podle ní pouze sezónní záležitostí, jako je například začátek roku, kdy si studenti chodí pro ISIC karty, přelepky a různá potvrzení. Letos však i v tuto dobu zástupů před dveřmi studijního oddělení výrazně ubylo. „Netroufám si odhadnout, jestli se nápor studentů zmírnil tím, že se ISIC karty a přelepky nově platí přes Obchodní centrum, nebo něčím jiným,“ míní Štěpánková.

Některé fakulty mají na elektronickou komunikaci názor opačný. Na Filozofické fakultě jsou radši, když jim student napíše mail. „Na internetu máme odpovědi na často kladené dotazy a vyřizování některých dotazů je tak mnohem snazší. Samozřejmě se ale nebráním osobnímu kontaktu,“ informovala referentka studijního oddělení Filozofické fakulty Denisa Charvátová.

Podobný návod pro tápající studenty na fakultní stránky ale vedení studijního oddělení Fakulty sociálních studií v plánu vyvěsit nemá. Opakujících se dotazů podle Štěpánkové není mnoho a většinou jde o takové, které jsou vznášené pouze v určitou dobu a úředních hodin má oddělení dostatek. Studenti mají možnost nahlédnout do Diskusních fór v Informačním systému, kde se některé problémy ohledně studia řeší. „Podle mě by se to na internet dát mohlo. Pokud to někomu pomůže, nevidím důvod, proč to nedělat,“ mínila studentka Lucie Kupová.

Podle Štěpánkové si studenti někdy myslí, že na studijním oddělení mimo úřední hodiny nikdo není. Referentky však v tuto dobu vyřizují záležitosti, které v úředních hodinách nestihnou. „Například musíme odpovídat na maily studentů a vyřizujeme poštu,“ dodala Štěpánková. Někteří tazatelé se na studijní oddělení obracejí zcela zbytečně. Otázky týkající se státních závěrečných zkoušek, uznávání předmětů nebo rušení předmětů po termínu zadaném v Informačním systému řeší pracovníci sekretariátů jednotlivých kateder.

blog comments powered by Disqus