Chtějí studenti (dovoleně) spolupracovat? | Halas Časopis studentů Fakulty sociálních studií. 32. ročník

Chtějí studenti (dovoleně) spolupracovat?

Do rubriky Téma čísla napsal Alexandr Průša (Neděle, 16. listopad 2008)

Spolupracovat, nebo si jet individuálně? Zjišťovali jsme, jak na podobnou dichotomii nahlíží studenti naší fakulty. Ptali jsme se jich tentokrát hned dvakrát, jednak jestli za své studium narazili na nějaký předmět, kde by byla možná spolupráce studentů například při tvorbě společného projektu, a jednak jestli takové předměty vítají a jsou spokojeni s jejich nabídkou.

Petra Klobasová, 24 let, magisterská žurna

  1. Na žurně jsem absolvovala jeden takový předmět, byl to Stisk, kde jsme fungovali jako redakce. Měli jsme redakční rady, museli jsme spolu komunikovat a tvořit.
  2. Vyhovovalo mi to. Nejsem příznivce individualismu, raději dělám práci v kolektivu, protože si myslím, že život je o spolupráci.

Jana Dolejšová, 24 let, magisterské mezinárodní vztahy a evropská studia

  1. Nějaké takové kurzy jsem měla.
  2. Záleží na typu spolupráce, když jde o kratší společný projekt, tak to není špatné. Na druhou stranu takové ty dlouhodobé, celosemestrální práce mi příliš nevyhovují, tam je člověk často hodnocen i za něco, co dělají jiní.

Michal Špirko, 24 let, magisterská žurna

  1. Když tak nad tím přemýšlím, možná jsem žádný neměl. Vlastně jeden jediný, rozhlasovou žurnalistiku, pokud nepočítám takové to skupinkové dělání úkolů, což jsem měl na statistice na sociální politice. A ještě jsme spolupracovali na těláku, když jsem měl horostěnu, jeden musel vždy jistit…
  2. V tomhle jsem možná individualista. Když už, tak jsem raději ve větší skupině, ale to se pak někdy může zvrhnout, všichni nepracují…

Martin Dubéci, 21 let, bakalářská politologie

  1. Nenarazil.
  2. Něco takového bych přivítal, ovšem nevím, na kolik je to realizovatelné za těchto podmínek a počtu studentů.

Alice Otáhalová, 22 let, bakalářská politologie a bezpečnostní studia

  1. Určitě, narazila.
  2. Podobné předměty mám ráda, nějaké na oboru máme, ale není jich většina, s čímž jsem spokojena. Myslím, že by jich víc být nemuselo.

Pavla Stodůlková, 23 let, bakalářská sociologie a žurna

  1. Studuju dálkově, ale v některých předmětech je spolupráce nutná, nebo spíše předepsaná. Mám teď třeba seminárku, kterou děláme ve třech, jako jednotlivci ji dělat nesmíme.
  2. Na spolupráci tří lidí je to docela komplikované. Komunikovat spolu na dálkovém studiu, pokud někdo nemá icq nebo skype, je totiž poměrně složité, a setkávat se nebo dojíždět sem jenom kvůli tomu je docela problém, hodně lidí je z Prahy. Ale myslím si, že podobné kurzy jsou potřeba, zvláště na dálkovém studiu, studenti by se stejně asi nějakým způsobem sdružovali. Na dálkovém také hodně fungují poskytovny, lidé tam hází, pokud v knihovně ofotí nějakou knížku a podobně. To je užitečné.

Vanda Žurková, 20 let, bakalářský gender a sociální politika

  1. Ano, na obou svých oborech jsem takové kurzy měla.
  2. Asi je lepší, když spolu spolupracujeme, jednak se tak můžeme lépe poznat, také tak můžeme vytvořit něco společně, při tvorbě projektů je pak více názorů, což je přínosné. Takových kurzů by mohlo být více.

Miloslav Kavka, 24 let, bakalářské enviro

  1. Zatím ne.
  2. Podobné kurzy bych přivítal, jaká je nabídka, přesně nevím, do školy až tak nechodím.

Michael Kudela, 31 let, magisterská žurna

  1. Zatím jsem studoval dálkově a s podobnými kurzy jsem se příliš nesetkal. Na denním studiu teprve začínám.
  2. Rozhodně by takové kurzy být měly, myslím, že jich je málo. Lidé jsou v podstatě individuality a zde je to postavené tak, že musejí něco předvést. Přišlo by mi lepší, kdyby větší část předmětů byla praktická. Skupinám by se rozdaly úkoly a muselo by se pracovat spolu, jako se například spolupracuje v redakci. Pokud by byly samé individuality v redakci, tak by také nic nefungovalo. Mám pocit, že v tomhle je studium hodně vzdálené praxi.

Jiří Baroš, 26 let, doktorská politologie

  1. Teď už jsem na doktorátu, ale dříve jsem na sociologii podobné kurzy, kde jsme pracovali dohromady, měl.
  2. Vždycky záleží na skupině, jestli spolu lidé kooperují, nebo ne. Pokud je skupina dobrá a lidi spolupracují, tak je to samozřejmě lepší, protože je tam více názorů. Víc hlav víc ví. Ale ve chvíli, kdy lidé nechtějí spolupracovat, je lepší si to vymyslet sám.

Jan Blažek, 25 let, magisterské enviro

  1. Sám jsem takový kurz neměl, respektive nechodil jsem tam, ale vím, že spolužáci měli jeden společný projekt, kde bádali nad zahrádkářskými koloniemi v Brně, a myslím, že je to bavilo. A teď v sociologii venkova a krajiny se podílíme na výrobě fotokatalogu, knížky.
  2. Tento styl výuky mi vyhovuje, angažovanost studenta je tam trochu jiná než obvykle. Do kurzu chodí proto, že ho to baví. Takto zaměřených kurzů nemáme málo, ale klidně by jich mohlo být ještě víc.

Anna Rejmanová, 20 let, bakalářská psychologie a žurna

  1. Ne.
  2. Takové předměty mi ani nechybí, mám raději individuální styl studia. Nemusím při něm nikoho popohánět, aby něco udělal. Nemusím se starat, jestli to bude včas odevzdané, pokud je odevzdání na někom jiném.
blog comments powered by Disqus